trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2819 0

ביטוח תכולת דירה - מה זה? והאם צריך אותו בכלל?

באילו מקרים כדאי לבטח את התכולה בדירה ומה צריך לבדוק לפני שרוכשים ביטוח תכולה

רועי כהן
מאת: רועי כהן כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 26.03.2019 01:46

מה זה ביטוח תכולה לדירה ולמה כל כך חשוב לרכוש אותו?

במדינת ישראל בכל 7 שניות מתבצעת פריצה (לבית עסק או לבית מגורים), נתון זה מדאיג מאוד, ונראה כי משטרת ישראל אינה מרתיעה די גנבים ופורצים ומקלה בעונשם. אולי זוהי הסיבה שכיום גנבים אינם נרתעים מאמצעי אבטחה שונים כמו אזעקות, מצלמות אבטחה וכו', והם מוצאים שיטות מתוחכמות לעקוף אותם. אם כך, את הסטטיסטיקה לא נוכל לעצור, אך נוכל לקבל שקט נפשי אם נרכוש ביטוח תכולה לדירה.

מהו ביטוח תכולה?

ביטוח תכולה הוא למעשה סוג של ביטוח משני, כאשר הראשי הוא ביטוח מבנה אותו אנו מחויבים לרכוש בעת לקיחת משכנתא מהבנק. ביטוח תכולה מכיל כיסויים זהים לביטוח המבנה כמו כיסוי מפני אסונות טבע, כיסוי מפני רעידת אדמה, שריפה ונזקי הצפות ומים. אולם, ישנו מרכיב נוסף והוא ביטוח מפני גניבה, ותוספת כיסוי לגניבת פריטים מיוחדים שניתן לרכוש במסגרת הפוליסה, כמו כיסוי לתכשיטים יקרים, מכשיר חשמלי יקר, ציוד צילום ועוד. בנוסף ניתן לרכוש כיסוי נפרד לחפצים הנמצאים מחוץ לדירה בהתאם לתנאי הפוליסה כמו חפצים הנמצאים במחסן, בדירה של הילדים וכו'.

כיצד מתומחרת פוליסת ביטוח תכולה?

תמחור הפוליסה נעשה על פי שווי הפריטים, כאשר ישנן חברות ביטוח המבטחות את התכולה בסכום מסוים, כלומר דירה בת 4 חדרים עם מספר מסוים של נפשות, שווי התכולה הממוצע יהיה סכום ממוצע כל שהוא. אך במידה ומדובר על דירה שבה ישנם חפצים וריהוט יקרים מהסטנדרט, חברת הביטוח תשלח שמאי שתפקידו להעריך את שווי הפריטים בדירה ולפי זה תקבע ההצעה. כמו כן, ישנם פרמטרים נוספים וסטטיסטיקות שנלקחים בחשבון בעת תמחור הפוליסה כמו בערים או אזורים בהם אחוזי הפשיעה גבוהים המחיר יהיה גבוה יותר וכך גם ההיפך, הקומה שנמצאת הדירה למשל קומת קרקע תהיה יקרה יותר כיוון שיש חשש רב יותר לפריצה מאשר בקומות גבוהות. כמו כן, חברת הביטוח תיקח בחשבון גם את אמצעי האבטחה המותקנים בדירה, ועל פי זה תוכל להוזיל את הפוליסה.

התקנת אמצעי הגנה טרם רכישת הביטוח

חשוב לציין שקיימים מקרים בהם חברת הביטוח תבקש להתקין מערכות אבטחה בדירה, או לשדרג אותן למערכות מתקדמות יותר, בעיקר אם מדובר על בית פרטי, דירת קרקע, במקומות או אזורי פשיעה או בבתים בהם שווי התכולה גבוה מאוד. בנוסף ייתכן כי חברת הביטוח תבקש להתקין כספת ולאחסן בה תכשיטים יקרים. זהו כמובן התנאי של חברת הביטוח למכירת הפוליסה ללקוח, ולכן צריך לקחת זאת בחשבון. מעבר לכל אלה, ישנן תוספות שונות שיכולות להשפיע על עלות הפוליסה כמו תוספת רעידת אדמה, כיסוי לצד ג', ביטוח חפצים מיוחדים ועוד.

מה פוליסת ביטוח תכולה אינה מכסה?

כאשר רוכשים ביטוח תכולה, חשוב מאוד לבדוק היטב את תנאי הפוליסה, אך חשוב לדעת שישנם פריטים מסוימים שאינם מכוסים במסגרת ביטוח התכולה כמו; ניירות ערך מסחריים ואגרות חוב גם אם הם נמצאים בכספת, הפוליסה לרוב אינה מכסה גניבת אופניים (חשמליים או רגילים) שנמצאים מחוץ לבית, כלי נשק, כסף מזומן (לרוב סכום מסוים, אך יש צורך להוכיח שסכום הכסף היה בבית בעת הפריצה). אם כך, ביטוח התכולה מתייחס לחפצים ופריטים שונים שניתן להעריך אותם או שישנה הערכת שמאי לגביהם שנגנבו או נזוקו כתוצאה מאסונות טבע או שריפות.

מתעניינים בביטוח תכולה? טראסטי מחברת אתכם לכל סוכני הביטוח הטובים ביותר ומעניקה לכם הצעות מחיר משתלמות במיוחד.


האם המאמר עזר לך?
1עזר מאוד
1די עזר
0לא כל כך
1כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.